გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის
თემა
|
„ტყეში“ - მოთხრობა იაკობ გოგებაშვილის მიხედვით
|
სწავლების საფეხური
|
დაწყებითი საფეხური, II კლასი
|
საგანი
|
ქართული ენა და ლიტერატურა
|
მოსწავლეთა პროფილი
|
2 მოსწავლე,
მათ შორის არცერთი არ არის სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე
მოსწავლე
|
გაკვეთილის მიზანი
|
მოსწავლემ უნდა შეძლოს:
·
ტექსტის
გააზრება;
·
პირად გამოცდილებასთან
დაკავშირება;
·
კონკრეტული პერსონაჟის ქმედებით
აღძრული ემოციების გამოხატვა;
·
დამოკიდებულებები პერსონაჟებისადმი.
|
შედეგები და ინდიკატორები
|
ქართ. II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა
სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
ილუსტრაციების მიხედვით გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის შესაძლო შინაარსის შესახებ;
·
გადმოსცემს მოსმენილი ტექსტის შინაარსს;
·
აგრძელებს სხვის მიერ დაწყებულ თხრობას;
·
ასათაურებს ტექსტს;
·
ტექსტზე დაყრდნობით ახასიათებს პერსონაჟებს (მათს გარეგნობას, თვისებებს);
·
გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას პერსონაჟისა და მისი მოქმედების მიმართ
(მომწონს / არ მომწონს, კარგად მოიქცა / ცუდად მოიქცა; კეთილია, გონიერია და ა.შ.);
·
ისმენს ტექსტს და ასახელებს შესაბამისი თემატიკის მულტფილმს, საბავშვო ფილმს;
იხსენებს მსგავსსა და განსხვავებულ ადგილებს ამ მულტფილმებიდან და საბავშვო ფილმებიდან;
·
აკავშირებს მოსმენილ ტექსტში ასახულ ამბავს პირად გამოცდილებასთან;
·
გამოხატავს კონკრეტული პერსონაჟის ქმედებით აღძრულ ემოციებს (მაგ., გამაკვირვა,
შემეცოდა და ა. შ.);
·
მონაწილეობს პერსონაჟის, ობიექტის ან მოვლენის ჯგუფურ დახასიათებაში;
·
ქმნის ტექსტის ცალკეული ეპიზოდის / ეპიზოდების ილუსტრაციებს, ასათაურებს და გადმოსცემს
მათს შინაარსს.
ქართ. II. 6. მოსწავლეს შეუძლია მასწავლებლის მიერ წაკითხულ
მხატვრულ ტექსტებში ინფორმაციის მოძიება, მონაკვეთების წაკითხვა და გაგება.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
·
განარჩევს დიალოგს და თხრობას;
·
მოიძიებს რეპლიკების ავტორებს.
|
გაკვეთილის მსვლელობა
|
გაკვეთილის ხანგრძლივობაა - 45
წუთი
A ფაზა - 5
წუთი
·
საორგანიზაციო მომენტი
·
შეფასების რუბრიკების გაცნობა
B ფაზა - 8 წუთი
·
კორნელის ცხრილის ანალიზი
C ფაზა - 32
წუთი
მრავალფეროვანი
აქტივობები - 29 წუთი
მუშაობა წყვილში:
აქტივობა 1.
·
ანალოგების ძიება სხვა
ნაწარმოების
პერსონაჟებთან
(დაფიქრდი, დაწყვილდი, გაუზიარე) -
7 წთ.
აქტივობა 2.
·
წიწვოვანი და ფოთლოვანი ხეების შედარება
·
ასოციაციური რუკა - ტექსტის მიხედვით
ტყის დახასიათება დახასიათება
- 6 წთ.
აქტივობა 3.
·
დიალოგების და ავტორის
სიტყვების
გამოყოფა
ტექსტიდან
- მარკერით
- 7
წთ.
აქტივობა 4.
·
როლური თამაში -
4 წთ.
აქტივობა 5.
·
მუშაობა ბუკებში - ტესტები ტექსტის მიხედვით
- 5 წთ.
o გაკვეთილის შეჯამება
o მოსწავლეთა შეფასება
o საშინაო დავალების მიცემა (3 წუთი)
|
შეფასების რუბრიკა
შეფასების
ინდიკატორები
|
დაბალი
|
საშუალო
|
მაღალი
|
ტექსტზე დაყრდნობით
ახასიათებს პერსონაჟებს, გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას პერსონაჟისა და მისი მოქმედების მიმართ
|
არ შეუძლია
|
შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით
|
თავისუფლად შეუძლია
|
აკავშირებს მოსმენილ
ტექსტში ასახულ ამბავს პირად გამოცდილებასთან
|
არ შეუძლია
|
შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით
|
თავისუფლად შეუძლია
|
კომპიუტერული
უნარ-ჩვევები
|
არ
აქვს გამომუშავებული
|
ნაწილობრივ
აქვს გამომუშავებული
|
კარგად
აქვს გამომუშავებული
|
დროის ორგანიზება
|
არ
შეუძლია დროის ორგანიზება, ვერ იცავს დროის ლიმიტს
|
ნაწილობრივ
შეუძლია დროის ორგანიზება, დროის ლიმიტს იცავს მასწავლებლის დახმარებით
|
შეუძლია
დროის ორგანიზება,
ვერ
იცავს დროის ლიმიტს
|
თვითშეფასების სქემა
№
|
შეკითხვები
|
დიახ
|
არა
|
1.
|
გასაგებად ვსაუბრობ თუ არა
|
||
2.
|
ემოციურია თუ არა ჩემი საუბარი
|
||
3.
|
კითხვებზე პასუხის გასაცემად მოსწავლეებს ვაძლევ მოფიქრებისათვის
დროს
|
||
4.
|
ვიყენებ ჩემს მიერ მომზადებულ ელექტრონულ რესურსებს
|
||
5.
|
ვიყენებ საგანმანათლებლო-კომპიუტერულ თამაშებს
|
||
6.
|
შეფასების რუბრიკა გაკვეთილის დაწყებსთანავე არის
თუ არა ცნობილი მოსწავლეებისთვის
|
||
7.
|
ვიყენებ გაკვეთილის მართვის ელექტრონულ პროგრამას
|
||
8.
|
მომზადებული ვიდეომასალა გაკვეთილის მიზნების შესაბამისია
|
||
9.
|
მომზადებული ვიდეომასალა მოსწავლეებისათვის გასაგებია
|
||
10.
|
მოსწავლეებს განუვითარდათ მაღალი სააზროვნო უნარები
|
ვიდეოგაკვეთილი:
Комментариев нет:
Отправить комментарий