вторник, 23 декабря 2014 г.

გაკვეთილის გეგმები არაქართულენოვანი სკოლებისთვის

გაკვეთილის გეგმები ეროვნული უმცირესობების ენებზე:

სომხურ ენაზე:

Դասապլան

1
Դասի թեման
ვკრებთ ორნიშნა რიცხვებს
2
Ուսման աստիճան
დაწყებითი საფეხური, III კლასი
3
Դասի առարկան,
Առարկայական համագործակցություն
Դասավանդող ուսուցիչ
Մաթեմատիկա


4
Աշակերտների պրոֆիլ
9  աշակերտ
Հատուկ կրթական անհրաժեշտություններով աշակերտներ չկան
5
Դասի  նպատակը
Աշակերտներին  ծանոթացնել երկրաչափական պատկերներին
6
Դասի արդյունքները և ցուցիչները
მათ. III.2. მოსწავლეს შეუძლია შეკრება-გამოკლების შესრულების რომელიმე ხერხის გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·     კონკრეტული მაგალითისთვის ირჩევს და იყენებს ზეპირი ანგარიშის სხვადასხვა ხერხს; ხსნის გამოყენებულ ხერხს და ახდენს მის დემონსტრირებას მოდელზე;
·     ირჩევს და იყენებს შეკრების მოქმედებების შესრულების ადევატურ ხერხს კონკრეტული მაგალითის შემთხვევაში;
·     იყენებს თანრიგამდე შევსების/თანრიგის დაშლის ხერხს მოქმედებათა შესრულებისას; ასაბუთებს მოქმედებათა შესრულების წერით ალგორითმს;
·     იყენებს მოქმედებათა თანმიმდევრობას ზეპირი ანგარიშისას და მარტივი რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის პოვნისას.

7
Դասի ընթացքը
Դասի տևողությունը 45 րոպե
Ա  փուլ5 րոպե
·         Կազմակերպչական մաս
·         Գնահատման չափորոշիչների ծանոթացում
Բ  փուլ9 րոպե
·         Կոռնելի աղյուսակի վերլուծումը
Գ  փուլ31 րոպե
Նյութի ամրապնդում                                                 28 րոպե
მუშაობა ჯგუფებში
·         მაგალითების შესრულება - ორნიშნა რიცხვების შეკრებაზე
o   მრგვალ ათეულს მივუმატოთ ერთეულები - თანრიგამდე შევსებ
o   შევკრიბოთ მრგვალი ათეულები
o    შევკრიბოთ ქვეშმიწერით
პრეზენტაცია
გამოყენებულ ერხები ხსნა -  დემონსტრირება.
-  12 წუთი
·         სავარჯიშოების ამოხსნა -
შეკრება-გამოკლების მოქმედებების შესრულებ ადევატურ ხერხგამოყენებით კონკრეტული მაგალითის შემთხვევაში
-         6 წუთი
·         ზეპირი ანგარიში და მარტივი რიცხვითი გამოსახულების მნიშვნელობის პოვნ
-         5 წუთი

·         მუშაობა ბუკებში - ტესტები
-         5  წუთი

·         Դասի ամփոփում
·         Աշակերտների գնահատում
·         Տնային աշխատանքի հանձնարարում (3րոպե)

შეფასების რუბრიკა
ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ
Պատասխանի հիման վրա
Ցածր

Միջին

Բարձր
ორნიშნა რიცხვების შეკრების  შესრულების რომელიმე ხერხის გამოყენება
არ შეუძლია
ორნიშნა რიცხვების შეკრების  შესრულების რომელიმე ხერხის გამოყენება
შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით
რომელიმე ხერხის გამოყენება
თავისუფლად შეუძლია
შეკრების  შესრულების
შესწავლილი ყველა ხერხის გამოყენება
Համակարգչային ունակություն
Չի  աշխատում

Մասնակի  կարող է աշխատել
Առանց օգնության կարող են աշխատել
Ժամանակ
Չի տեղավորվում:

Մասնակի  են  հասցնում:
Ըստ ժամանակի հասցնում են:

თვითშეფასების სქემა
ԻՆՔՆԱԳՆԱՀԱՏՈՒՄ
Հարցեր
այո
ոչ
1. 
Պարզ եմ արտահայտում արդյոք այն,ինչ ուզում եմ ասել: 


2. 
Հաճելի է ընկալվում իմ ձայնի բարձրությունը


3. 
Շատ արագ եմ խոսում թե ոչ:Բոլոր բարերը պարզ և հասկանալի եմ արտասանում


4. 
Կիրառում եմ արդյոք ակտիվ ունկնդրման տեխնիկան:


5. 
Աշակերտների հարցերին պատասխանելու համար տալիս եմ արդյոք սահմանված ժամանակ


6. 
Ժամանակի արդյունավետ օգտագործման կարողություն:ՈՒսուցման տարբեր մեթոդների և ռազմավարությունների արդյունավետ կիրառելու կարողություն:


7. 
მომზადებული ვიდეომასალა გაკვეთილის მიზნების შესაბამისია
Տեսանյութը համահունչ է դասի նպատակին


8. 
მომზადებული ვიდეომასალა მოსწავლეებისათვის  გასაგებია
Տեսանյութը հասկանալի է աշակերտներին


9. 
მოსწავლეებს განუვითარდათ მაღალი სააზროვნო უნარები
Աշակերպտները զարգացնեն ավելի բարձր կարգի մտածողության հմտությունները



Էլեկտրոնային գրքեր:









რუსულ ენაზე:


ПЛАН УРОКА

Тема урока
Музыкальные инструменты

Ступень

Начальная  ступень, II  класс
Профиль
учахщйся
30 учеников,
Учащийся со специальными образовательными потребностями нет

Предмет
/интегрированные предметы.
Имя и фамилия учителя

Родной язык




Актуальность урока

Помощь ученикам в освоении знаний и способностей.

Цель урока
Привлечь
уметь
Результаты /
Индикаторы

II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს  ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·        ილუსტრაციების მიხედვით გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის შესაძლო შინაარსის შესახებ;
·        გადმოსცემს მოსმენილი ტექსტის შინაარსს;
·        აგრძელებს სხვის მიერ დაწყებულ თხრობას;
·        ასათაურებს ტექსტს;
·        ტექსტზე დაყრდნობით ახასიათებს პერსონაჟებს (მათს გარეგნობას, თვისებებს);
·        გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას პერსონაჟისა და მისი მოქმედების მიმართ (მომწონს / არ მომწონს, კარგად მოიქცა / ცუდად მოიქცა; კეთილია, გონიერია და ა.შ.);
·        ისმენს ტექსტს და ასახელებს შესაბამისი თემატიკის მულტფილმს, საბავშვო ფილმს; იხსენებს მსგავსსა და განსხვავებულ ადგილებს ამ მულტფილმებიდან და საბავშვო ფილმებიდან;
·        აკავშირებს მოსმენილ ტექსტში ასახულ ამბავს პირად გამოცდილებასთან;
·        გამოხატავს კონკრეტული პერსონაჟის ქმედებით აღძრულ ემოციებს (მაგ., გამაკვირვა, შემეცოდა და ა. შ.);
·        მონაწილეობს პერსონაჟის, ობიექტის ან მოვლენის ჯგუფურ დახასიათებაში;
·        ქმნის ტექსტის ცალკეული ეპიზოდის / ეპიზოდების ილუსტრაციებს, ასათაურებს და გადმოსცემს მათს შინაარსს.

II. 3. მოსწავლეს შეუძლია აქტიური ლექსიკისა და ძირითადი ენობრივი ფორმების მეტყველებაში გამოყენება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·      აღწერს და ახასიათებს ნაცნობ საგანს თვალსაჩინო ნიშნების მიხედვით;
·      განარჩევს წინადადების მოდალობებს (თხრობას, კითხვას, თხოვნას, ნატვრას, ბრძანებას) და წარმოთქვამს მათ შესაბამისი ინტონაციით;
·      ამბის გადმოცემისას იყენებს მართებულ სიტყვაფორმებსა და მარტივ წინადადებებს;
·      სათანადოდ იყენებს კავშირებს (ან, მაგრამ...);
·      სწორად ხმარობს კითხვით სიტყვებს (ვინ? რა?), უარყოფით ნაწილაკებსა (არ, ვერ) და ნაცვალსახელებს (პირის, კუთვნილების) სათანადო კონტექსტში.
Ход урока
Продолжительность урока 45 мин.

А  фаза (5 мин.)
·      Организационный момент (1 мин.)
·      შეფასების რუბიკის გაცნობა (Ознакомление с рубриками оценки).

В  фаза (8 мин.)
·      კორნელის ცხრილის ანალიზი (Анализ таблицы Корнели).

C фаза (32 мин.)                                                                             
მუშაობა ჯგუფებში
·     მოსწავლეები ილუსტრაციების მიხედვით გამოთქვამენ ვარაუდს ტექსტის შესაძლო შინაარსის შესახებ
     გამოხატავენ საკუთარ დამოკიდებულებას  მუსიკალური ინსტრუმენტების მიმართ.                                             – 7    мин.
გაიხსენებენ და დაასახელებენ შესაბამისი თემატიკის მულტფილმს, საბავშვო ფილმს                          -     5    мин.
·     ტექსტის დაკავშირება პირად გამოცდილებასთან
                                                                                    -     10    мин.
მუშაობა ბუკებში -
·   საყვარელი მუსიკალური ინსტრუმენტის დახატვა და სახელის დაწერა    (ლექსიკაზე ვარჯიში)                              -     5    мин.                                           
·  Подведение итогов урока
·  Оценивание
·  Домашнее задание                                           -     3    мин.



Комментариев нет:

Отправить комментарий