вторник, 23 декабря 2014 г.

გაკვეთილის გეგმის ნიმუში არაქართულენოვანი სკოლებისთვის

              გაკვეთილის გეგმების ნიმუშები ეროვნული უმცირესობების ენებზე: 

                                                                  სომხურ ენაზე:


Դասապլան
1
Դասի թեման
Աշնան  կիրակի   օր
შემოდგომის ერთი კვირა დღე -
 მოთხრობა როლანდ შაროიანის მიხედვით
2
Ուսման աստիճան
Երկրորդ դասարան

3
Դասի առարկան,
Առարկայական համագործակցություն
Դասավանդող ուսուցիչ
Մայրենի լեզու


4
Աշակերտների պրոֆիլ
4  աշակերտ
Հատուկ կրթական անհրաժեշտություններով աշակերտներ չկան
6
Դասի  նպատակը
Աշակերտը  պետք է իմանա թե ինչ է բնությունը,կենդանիները:
Ինչ  կարևոր նշանակություն ունի բնությունը,կենդանները  մարդու կյանքում:
Պետք է ծանոթանան  ու    իմանան    բնության   ու կենդանինների  մասին:
7
Դասի արդյունքները և ցուցիչները
II. 2. მოსწავლეს შეუძლია მოისმინოს და გაიგოს  ნაცნობ თემატიკაზე შექმნილი მცირე ზომის სხვადასხვა სახის ტექსტები და გამოხატოს თავისი დამოკიდებულება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·     ილუსტრაციების მიხედვით გამოთქვამს ვარაუდს ტექსტის შესაძლო შინაარსის შესახებ;
·     გადმოსცემს მოსმენილი ტექსტის შინაარსს;
·     აგრძელებს სხვის მიერ დაწყებულ თხრობას;
·     ასათაურებს ტექსტს;
·     ტექსტზე დაყრდნობით ახასიათებს პერსონაჟებს (მათს გარეგნობას, თვისებებს);
·     გამოხატავს საკუთარ დამოკიდებულებას პერსონაჟისა და მისი მოქმედების მიმართ (მომწონს / არ მომწონს, კარგად მოიქცა / ცუდად მოიქცა; კეთილია, გონიერია და ა.შ.);
·     ისმენს ტექსტს და ასახელებს შესაბამისი თემატიკის მულტფილმს, საბავშვო ფილმს; იხსენებს მსგავსსა და განსხვავებულ ადგილებს ამ მულტფილმებიდან და საბავშვო ფილმებიდან;
·     აკავშირებს მოსმენილ ტექსტში ასახულ ამბავს პირად გამოცდილებასთან;
·     გამოხატავს კონკრეტული პერსონაჟის ქმედებით აღძრულ ემოციებს (მაგ., გამაკვირვა, შემეცოდა და ა. შ.);
·     მონაწილეობს პერსონაჟის, ობიექტის ან მოვლენის ჯგუფურ დახასიათებაში;
·     ქმნის ტექსტის ცალკეული ეპიზოდის / ეპიზოდების ილუსტრაციებს, ასათაურებს და გადმოსცემს მათს შინაარსს.

8
Դասի ընթացքը
Դասի տևողությունը 45 րոպե
Ա  փուլ5 րոպե
·         Կազմակերպչական մաս
·         Գնահատման չափորոշիչների ծանոթացում

Բ  փուլ9 րոպե
·         Կոռնելի աղյուսակի վերլուծումը

Գ  փուլ31 րոպե
Նյութի ամրապնդում                                           -  28 րոպե    


·  მუშაობა ჯგუფებში
ტექსტის ცალკეული ეპიზოდის / გევორქის დაბადების დღე - ილუსტრაციებ შექმნა - გამთლიანება -
პრეზენტაცია                                                
  -  8 წუთი
·  მუშაობა ჯგუფებში
როლური თამაში  - შემოდგომი ერთი კვირა დღე -
- 7 წუთი

·  მუშაობა ბუკებშიტესტები მოთხრობის მიხედვთ
-  5 წუთი

·  დისკუსია
როგორ მოგეწონათ გევორქის საქციელი?
მუშაობა წყვილებში

I წყვილი  -  საკუთარდამოკიდებულებ გამოხატვა პერსონაჟისა და მისი მოქმედების მიმართ
II წყვილი - ასახელებს შესაბამისი თემატიკის მულტფილმს, საბავშვო ფილმს; იხსენებს მსგავსსა და განსხვავებულ ადგილებს ამ მულტფილმებიდან და საბავშვო ფილმებიდან
- 8 წუთი

o  Դասի ամփոփում
o  Աշակերտների գնահատում
o  Տնային աշխատանքի հանձնարարում (3րոպե)

შეფასების რუბრიკა
ԳՆԱՀԱՏՄԱՆ ՉԱՓՈՐՈՇԻՉՆԵՐԸ
Պատասխանի հիման վրա
Ցածր

Միջին

Բարձր
ტექსტის მოსმენა-გაგება და თავისი დამოკიდებულების გამოხატვა
·     გადმოსცემს მოსმენილი ტექსტის შინაარსს;
·     აგრძელებს სხვის მიერ დაწყებულ თხრობას;
·     ქმნის ტექსტის ცალკეული ეპიზოდის / ეპიზოდების ილუსტრაციებს, ასათაურებ და გადმოცემ მათ შინაარსს.
არ შეუძლია
შეუძლია მასწავლებლის დახმარებით
თავისუფლად შეუძლია
Համակարգչային ունակություն
Չի  աշխատում

Մասնակի  կարող է աշխատել
Առանց օգնության կարող են աշխատել
Ժամանակ
Չի կարողանում մտածել
Դժվարությամբ, բայց կարողանում է
Արագ եւ ճիշտ է մտածում

თვითშეფასების სქემა
ԻՆՔՆԱԳՆԱՀԱՏՈՒՄ
Հարցեր
այո
ոչ
1. 
Պարզ եմ արտահայտում արդյոք այն,ինչ ուզում եմ ասել: 


2. 
Հաճելի է ընկալվում իմ ձայնի բարձրությունը


3. 
Շատ արագ եմ խոսում թե ոչ:Բոլոր բարերը պարզ և հասկանալի եմ արտասանում


4. 
Կիրառում եմ արդյոք ակտիվ ունկնդրման տեխնիկան:


5. 
Աշակերտների հարցերին պատասխանելու համար տալիս եմ արդյոք սահմանված ժամանակ


6. 
Ժամանակի արդյունավետ օգտագործման կարողություն:ՈՒսուցման տարբեր մեթոդների և ռազմավարությունների արդյունավետ կիրառելու կարողություն:


7. 
Տեսանյութը համահունչ է դասի նպատակին


8. 
Տեսանյութը հասկանալի է աշակերտներին


9. 
Աշակերպտները զարգացնեն ավելի բարձր կարգի մտածողության հմտությունները




 Տեսագովազդ





                                                                  რუსულ ენაზე:


ПЛАН УРОКА

1.       
Тема урока
Гигиена и здоровье

2.       
Ступень

Начальная  ступень, II  класс
3.       
Профиль
учахщйся
30 учеников,
Учащийся со специальными образовательными потребностями нет
4.       

Предмет
/интегрированные предметы.
Имя и фамилия учителя

Природоведение




  1.  

Актуальность урока

Помощь ученикам в освоении знаний и способностей.
6.       

Цель урока
Привлечь к аккуратности, порядку, уметь содержать в порядке школьные принадлежности.
7.       
Результаты /
Индикаторы

ბუნ.II.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენის ძირითადი წესების დაცვა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·      გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას პირადი ჰიგიენის წესების დაცვის მნიშვნელობის შესახებ;
·      ადგენს მომდევნო დღის რეჟიმს და საუბრობს მისი შესრულების შესახებ;
·      მსჯელობს რეგულარული ფიზიკური ვარჯიშის მნიშვნელობაზე და რამდენიმე ვარჯიშს აჩვენებს თანაკლასელებს.

8.       

Ход урока
·      Продолжительность урока 45 мин.

А  фаза (5 мин.)
·      Организационный момент (1 мин.)
·      შეფასების რუბიკის გაცნობა (Ознакомление с рубриками оценки).
В  фаза (8 мин.)
·      კორნელის ცხრილის ანალიზი (Анализ таблицы Корнели).
C фаза (32 мин.)
·  Подведение итога урока (ответы на вопросы).
·  Активные упражнения (групповая работа) – Ролевые игры
·  Распределить листочки с изображением знаков в нужной графе таблицы, которая висит на доске.
·  Работа с компьютером - Буки (Обучающие игры - ბუნება)

·  Подведение итогов урока
·  Оценивание
·  Домашнее задание                                                          (3 мин).

Самооценка - По окончании урока я проведу самооценку, исходя из возможностей учеников и результата работы; поставлю перед собой цель больше использовать компьютер .




Видеоурок:





Комментариев нет:

Отправить комментарий